Bokning av ridhus

Bokning av ridhuset/paddock/anläggning görs via ridskolans mejl på vararidskola@vhsk.se och du får en bekräftelse när bokningen är godkänt. Vänligen kolla schemat innan för att se så det inte krockar med något.

Bokning som privatryttare:

Bokning av halva ridhuset/paddock ska ske 7 dagar innan bokningsdagen.

Bokning som ridskoleaktivitet:

Bokning av halva ridhuset/paddock ska ske 2 dagar innan bokningsdagen.

Nya regler från 1/1 2022, så kan man ej boka hela ridhuset mellan perioden 1/11-30/4. Detta för att de som har köpt ridhuskort ska kunna nyttja sitt ridhuskort, då vädret är sämre under denna period.

Återbud på bokade tider

Återbud ska ske på vardagar (mån-fre) mellan 09.00-11.00 på mejl, minst 2 dygn innan sin bokade tid för att inte vara betalningskyldig.

Prislista anläggning

Bokning om max 3 timmar skall ske senast 7 dagar innan aktiviteten. Bokning som rör sig om mer än 3 timmar skall ske senast 1 månad innan aktiviteten. Bokning av anläggningen görs till Vara Ridskola 0728597194

Betalning skall ske i förskott, stickkontroller görs. Om du rider i ridhuset och ej har betalat tillkommer en straffavgift på 500:- För bokning mer än 3 h sker betalning via faktura.

Anläggningskort helår

För att lösa anläggningskort skall man vara medlem i Vara HSK. Då ingår fri ridning på anläggningens samtliga banor och lån av träningsmaterial i form av hinder. Banhyra för träning vid medlemsträning på onsdagar ingår.

Anläggningskortet är kopplat till person eller häst.

2500:-

Bokningsavgift med ridhuskort

Endast halva ridhuset går att boka från 1/11-1/3 mellan kl. 16:00-21:00

Om andra utan ridhuskort rider under din bokning skall dessa betala 100:-/ekipage.

100:-/h

Ridning i ridhuset utan ridhuskort

100:-/h per häst

Ridning under medlemsträning utan ridhuskort.

100:-/h per häst

Bokning av ridhuset utan ridhuskort för medlemmar

Endast halva ridhuset går att boka från 1/11-1/3 från kl. 16:00-21:00

Alla utan ridhuskort rider under din bokning inklusive dig själv skall dessa betala 100:-/ekipage.

200:-/h

Hyra av ridhuset för extern aktivitet

Vid hyra för extern aktivitet förbehåller sig Vara Hästsportklubb all försäljning av förtärning om ej cafeteria och konferenslokaler hyrs eller annan särskild överenskommelse görs.

300:-/h

Hyra av ridhuset för extern aktivitet

2000:-/dag (ca 8h)

Hyra av paddocken för extern aktivitet